Po přečtení článku v Duchcovských Novinách (DN) o kruhovém objezdu jsem byl ,slušně řečeno, zklamaný, neboť nechápu, proč je pro někoho těžké sdělit o tomto projektu úplnou pravdu.
Zápisy výboru pro dopravu a bezpečnost z let 2007 – 2014 hovoří jinak, než bylo občanům prezentováno v letošních DN.
3. 5 2007 – Výboru pro dopravu a bezpečnost byla předložena studie možného dopravního řešení křižovatky ulic Teplická a Osecká, zpracovaná Ing. Jiřím Černým. Studie nabízí 3 možná variantní řešení. Jako technicky i dopravně nejlepší výbor doporučuje variantu řešení – vybudování kruhového objezdu.
10. 3 2008 – Výbor pro dopravu a bezpečnost doporučuje ZM pověřit starostu k jednání o možnosti zbudování kruhového objezku v obrasi křižovatky ulic Teplická, Osecká a Horská.
7. 5. 2008 – Předseda výboru informoval, že místopředseda p. Mgr. Šimbera byl pověřen jednáním s Krajským úřadem ÚK ohledně navrženého vybudování kruhového objezdu na Teplické ulici.
25. 2. 2009 – Dle informace místostarosty p. Mgr. Šimbery v současné době není ze strany kraje zájem se finančně spolupodílet, pro město by to byla značná finanční zátěž.
(V roce 2009 proběhla rekonstrukce krajské komunikace z Teplic přes Duchcov do Kostomlat a to s využitím evropských fondů. To znamenalo, že po dobu minimálně 5 let musela být investice beze změn.) Přes vynucenou přestávku však pokračovaly přípravné práce.
3. 12. 2013 – Výbor pro dopravu a bezpečnost doporučuje začít připravovat návrh na zřízení kruhového objezdu v místě křižovatky ul. Horská cesta, Osecká a Teplická.
24. 9. 2014 – Výbor pro dopravu a bezpečnost doporučuje ZM pokračovat v jednáních ohledně kruhového objezdu v místě křižovatky ulic Osecká, Teplická a Horská cesta tak, aby k výstavbě došlo v co nejkratší době.
Po komunálních volbách v roce 2014 byl výbor pro dopravu a bezpečnost rozdělen na výbor pto bezpečnost a komisi pro dopravu (výbory jsou poradními orgány zastupitelstva, komise podléhají radě a její zápisy se na zastupitelstvu neprojednávají). Tato komise se dále zabývala kruhovým objezdem a na svých jednáních přijímala doporučení pro radu.
21. 9. 2015 – Komise dopravy doporučuje radě, aby pověřila místostarostu opětovným jednáním ohledně architektonického vzhledu budoucí kruhové křižovatky.
16. 2 2016 – Členům komise dopravy byla předložena studie kruhového objezdu z října 2014; v diskusi se členové shodli na požadavku, aby se rada zabývala i vzhledem kruhového objezdu s ohledem na jeho umístění, které se nachází v městské památkové zóně a tvoří významnou část města.
Od samého počátku jednání bylo s ohledem na prostor realizace částí zastupitelů požadováno, aby se nepřihlíželo pouze k technickému řešení, ale také k urbanistickému. Zatímco původní návrh z roku 2006 dával určitou naději, tak finální, prosazený současným vedením radnice, je pouhým dopravně technickým řešením, rozhodně však ne „dílem“, které by bylo vhodné do území městské památkové zóny Duchcov.